Samarbeid med Frakat

Siden festivalen er 40 år i år, vil DølaJazz markere det ved å presentere et helt nytt design for årets plakat! Frakat står for designet, som både er retro, nyskapende, frakt og jazza!

 

DølaJazz ønsket å lage en profil som skulle speile festivalen gjennom 40 år, samtidig som det skulle være noe nytt. DølaJazz har i lang tid arbeidet med å kartlegge alle plakatene for festivalen, som helt fra begynnelsen har vært preget av den blå ”boblen” fra Bluenote via festivalkunstnernes motiver til artistfotos. Festivalen synes det er veldig spennende at Frakat har stått for årets design, som også vil gå igjen i festivalens øvrige profil for 2018. Publikum kan glede seg til bl.a. t-skjorter og bærenett i samme stil!

 

Frakat vil produsere plakaten som en ”kunstplakat” som publikum kan kjøpe for å ha på veggen. Plakaten kan kjøpes på forhånd her, og under festivalen. DølaJazz har stor tro på at mange vil sikre seg denne unike og stilige plakaten og at den vil bli et fint minne for jubileumsåret. 

 

Hva er en frakat? Jo, det er rett og slett en “frakk plakat”! Begrepet “frakk” brukes på Lillehammer om noe positivt; noe stilig! Frakat drives av Caroline Strømhylden og Ingrid Hokstad, som bor og jobber på Lillehammer. De tar utgangspunkt i lokale motiver i en moderne stil. Frakat ble til i 2017.

 

«Vi synes det er en ære å få utforme motivet for DølaJazz’ jubileumsplakat. For å trekke linjer til festivalens stolte historie, har vi latt oss inspirere av den første plakaten fra 1978. Vi håper å gi alle byens musikk- og kulturinteresserte muligheten til å bevare festivalstemningen ved å henge Dølajazz-plakaten på veggen hjemme.»

 

 

DølaJazz vil fortsatt bruke eksisterende logo, som er laget av kunstner Morten Paulsen.

 

Forhåndsbestillingen er åpen!
Sørg for å få tak i årets festivalplakat ved å forhåndsbestille! Da er du garantert å få tak i årets jubileumsplakat. Bestill nå her, og få den levert før festivalstart!